Devět měsíců uplynulo od chvíle, kdy 15. února ministři dopravy a vnitra Martin Kupka a Vít Rakušan slavnostně zahajovali stavbu bezbariérového podchodu pod kolínským vlakovým nádražím, jedné z nejdražších investic v historii města. Na výběr zhotovitele podchodu postupně proběhla čtyři výběrová řízení a protože celý proces se táhl téměř čtyři roky, narostla původně rozpočtovaná cena z 216 miliónů korun na více než dvojnásobek (za podchod Správa železnic stavební firmě zaplatí půl miliardy korun).
Po devíti měsících přípravných prací ve Starokolínské ulici se druhý slavnostní ceremoniál u nádraží uskutečnil v úterý 12. listopadu, tentokrát u příležitosti zahájení ražby technického kabelovodu. Kolínský farář Ján Halama posvětlil na okraji tunelu osazenou sošku sv. Barbory, patronky havířů a stavaři prozradili, že razícímu stroji dali jméno Emilie na počet kolínské rodačky Emílie Bartoňové, která ve věku 38 let zemřela v koncentračním táboře v Osvětimi.
V následujících dvou týdnech by měl být proražen zatím ještě nikoliv budoucí podchod, ale souběžně s ním vedený technický kabelovod, sloužící k uložení všech nutných sítí. Vrtná souprava bude pracovat nonstop, tedy 24 hodin denně a pohybovat se bude cca 4-5 metrů pod úrovní hladiny nedalekého Labe.
Za dva měsíce, v polovině ledna, by do vyraženého tunelu měly být přepojeny všechny optické kabely. Následně bude demontován a zbourán stávající technologický podchod pod nádražím a na jeho místě bude vybudován moderní bezbariérový podchod pro pěší s výtahy. Jeho kompletní dokončení a zprovoznění je předpokládáno na konci roku 2026.