Už několik let se v Kolíně nahlas mluví o vybudování velkokapacitního parkovacího domu kousek od nádraží. Řidiči by v parkovacím domě bezproblémově našli volné místo a navíc by se úplně vyhnuli frekventované lokalitě před nádražím, protože by se na nové parkoviště dostali sjezdem přímo z Nového mostu.
Pozemek pro stavbu parkovacího domu je připraven, radnice ho před třemi lety odkoupila od dosavadního majitele, Českých drah, takže z majetkoprávního pohledu stavbě nic nestojí v cestě. Parkovací dům vyroste na dnes nevyužívané ploše pod Novým mostem, která je v posledních letech nárazově zaplněna jen cirkusy či pouťovými atrakcemi během posvícení.
Jak ukazuje přiložená vizualizace, parkovací dům bude čtyřpodlažní a útočiště v něm najde 362 aut. Stavba o rozměrech 34 x 90 metrů bude mít opláštění z lamel a nekrytou střechu, částěčně pokrytou solárními panely.
Do jednotlivých podlaží bude přístup po jednom centrálním a dvou bočních schodištích a též výtahem. Kromě čelního vstupu bude možné ze druhého patra vyjít i lávkou, která parkovací dům spojí s náspem, po němž najíždějí auta od vlakového přejezdu ve Starokolínské ulici na Nový most (tu využijí ti, kdo od parkovacího domu nepůjdou k nádraží, ale do centra města). Součástí stavební akce bude i nový chodník od vlakového přejezdu ke vstupu do nového podchodu pod nádražím ve Starokolínské ulici.
Ke stavbě je již připravena projektová dokumentace a na konci května proběhnou tzv. předběžné tržní konzultace, během nichž radnice s možnými uchazeči o stavbu probere vše, co by mohlo realizaci případně zkomplikovat. Výstupy z těchto jednání pak budou součástí výběrového řízení na zhotovitele stavby.
Stavět by se mělo začít ve chvíli, kdy bude definitivně jasný termín zahájení i dokončení prací na novém podchodu pod vlakovým nádražím. Jeho zhotovitel, Správa železnic, poslední dva roky tvrdí, že podchod bude hotový do konce roku 2024, výběrové řízení na stavitele podchodu ale stále není ukončeno. Radnice přitom opakovaně uvedla, že stavba parkovacího domu bude termínována tak, aby byl dokončen současně s otevřením podchodu.