Po téměř rok a půl trvající opravě Nového mostu v Kolíně přišla letos na řadu rekonstrukce druhého ze tří mostů, po nichž lze na okrese Kolín překonat Labe (tím třetím je Masarykův most v Kolíně).
Most v Týnci nad Labem, na němž začali stavaři naplno pracovat v polovině dubna, patří k novějším mostním stavbám. Otevřen byl totiž před ani ne půlstoletím, v roce 1979 a postavila ho tehdy během tří let firma Budimex z Polska. Do jeho otevření sloužil v Týnci nad Labem starý dřevěný most.
Za 45 let existence prošel týnecký most jen minimálními opravami (výměna povrchu vozovky a tzv. opískování kovových konstrukcí), vysoká frekvence dopravy včetně těžkých nákladních aut ho ale přivedla na pokraj havarijního stavu. Prochází tedy obdobnou generální opravou, jaké se dočkal kolínský Nový most, což znamená kompletní vybourání až na nosnou konstrukci a výměnu mostních ložisek.
Zprvu se uvažovalo o opravě mostu po polovinách, kdy by se přes opravovaný most jezdilo rok a půl střídavě jedním pruhem, nakonec ale Středočeský kraj rozhodl o opravě spojené s úplným uzavřením mostu, kterou stavbaři měli stihnout za necelých 5 měsíců.
Uzavírka mostu samozřejmě radikální ovlivnila dopravu v severozápadní části okresu Kolín. Most totiž stojí na důležité silniční spojnici kolínského a pardubického okresu a pravidelně ho využívají řidiči mířící z Kolína do Přelouče či Pardubic. Velké problémy mají i obyvatelé Týnce nad Labem - na levém břehu Labe totiž zůstala od města "odříznuta" vlaková zastávka a městská část Vinařice s více než stovkou domů. Po celou dobu rekonstrukce lze přes opravovaný most přejít jen pěšky či převést kolo.
Na opravený týnecký most měla podle harmonogramu stavby auta poprvé vjet v neděli 3. září, už dnes je ale jisté, že termín nebude dodržen. Kvůli většímu rozsahu výkopů i výměně kanalizace, která byla v horším stavu, než očekával projekt, se stavba protáhne minimálně o měsíc (tedy do prvního týdne října).