Město Kolín v polovině října opět uvedlo do provozu Linku pomoci pro lidi, kteří v době epidemie Covid-19 potřebují pomoci s obstaráváním základních potřeb jako je nákup základních potravin, hygienických potřeb a drogistického zboží, vyzvednutím a donáškou léků či zajištěním pomoci a péče pro sebe či blízké. Na jaře byla linka, která funguje pod telefonním číslem 721 952 438 hojně využívána.
A jak je to s její vytížeností dnes? „Linka funguje a budeme rádi, když se na ni budou lidé obracet, ale musím říct, že ten zájem není zdaleka takový, jako byl na jaře. Za první týden jsme vyřídili rámcově asi deset telefonátů. Nejspíš je to i tím, že už si lidé za tu dobu osvojili jinou formu pomoci,“ uvedl starosta Michael Kašpar.
V době, kdy jsme si na „nový způsob života“ uprostřed epidemie teprve zvykali, linka obsloužila kolem 40 telefonátů denně. V případě vyššího náporu či personálního oslabení však město disponuje záložními silami v podobě dobrovolníků. „Děkujeme dobrovolníkům, pomáhá nám Český červený kříž, pomáhají nám volejbalisté a hlásili se i dva skautské oddíly,“ dodal starosta.