Poprvé do Kolína začaly od minulého týdne denně zajíždět nové nízkopodlažní jednotky RegioPanter. Jde o jejich premiéru v této části Středočeského kraje, dosud totiž v kraji tyto moderní soupravy jezdily jen na lince z Klatov do Berouna.
Nové soupravy jsou určeny pro jízdy na tratích v kraji Vysočina, jedna z linek protínajících Vysočinu ale končí (a začíná) v Kolíně. Jde o obousměrnou linku na trati č. 230 z Havlíčkova Brodu přes Světlou nad Sázavou, Golčův Jeníkov, Čáslav a Kutnou Horu do Kolína. Elektrický dvouvozový RegioPanter řady 650 na kolínské nádraží poprvé přijel v pátek 1. září v půl jedenácté dopoledne.
"Cestující, kteří využívají osobní vlaky na trati mezi Havlíčkovým Brodem a Kolínem, se mohou těšit na revoluci v cestování. Nové jednotky jsou nízkopodlažní, což usnadňuje cestování handicapovaným, seniorům nebo rodinám s malými dětmi. Mají ergonomicky tvarované sedačky s dostatečným místem pro nohy, najdete tu klimatizaci i moderní audiovizuální informační systém. Tyto komfortní vlaky zároveň mohou sloužit jako mobilní kancelář ‚train office‘. Čas na cestě tak lze využít například k práci, studiu nebo třeba sledování filmů, a to díky Wi-Fi připojení, elektrickým zásuvkám, USB portům nebo sklopným a rozkládacím stolkům. Věříme, že nové vlaky přilákají na železnici nové cestující, stejně jako se to stalo v jiných regionech," popsal nové vlakové soupravy náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Jiří Ješeta.
Větší množství RegioPanterů by se v Kolíně mělo objevit za rok. Od konce roku 2024 by jich na železničních tratích Pražské integrované dopravy mělo jezdit 22. Kraj je nasadí především na linky Praha – Kralupy nad Vltavou – Ústí nad Labem (linka S4/U4) a Praha – Kolín – Čáslav (spěšné vlaky R41).