Dlouho připravovaná kompletní rekonstrukce železniční trati z Kolína do Nymburka, tedy úsek vedoucí z kolínského nádraží přes železniční most přes Labe a Zálabí směrem na Veltruby a Velký Osek, má nejen projektanta (firmy Metroprojekt Praha a Mott MacDonald), ale i orientační termín realizace.
Celý úsek bude rozšířen na tříkolejný a opraveno (a na části i zcela nově vybudováno) na něm bude staniční a traťové zabezpečovací zařízení, kvůli bezpečnosti budou zrušeny některé železniční přejezdy a na místě některých z nich se objeví i nová mimoúrovňová křížení. Celkovou přestavbou projdou stanice v Poděbradech, Libici nad Cidlinou a Velkém Oseku.
K podstatné změně dojde především ve Velkém Oseku, kde bude zrušena (a demontována) dosavadní železniční smyčka, kterou využívaly k "odbočení" vlaky jezdící od Poděbrad na Chlumec nad Cidlinou. Místo ní bude vybudován úplně nový obousměrný spojovací úsek trati severně od dálnice D11 u Libice a Kánína, po němž se vlaky jezdící na výše uvedené trase Velkému Oseku úplně vyhnou.
Ti, kdo se modernizované trati, na níž se počítá se zvýšením rychlosti vlaků ze současných 120 na 160 kilometrů za hodinu, už nemohou dočkat, se ale musí obrnit trpělivostí - se zahájením rekonstrukce za 10 miliard korun se počítá v roce 2027 a kompletně hotovo by mělo být až po šesti letech prací, tedy v roce 2033.