O kolínské firmě Toyota Peugeot Citroen Automobile se zase jednou ve světě mluvilo. Výrobci tří vozidel obsažených v názvu závodu uvedli během necelého měsíce na trh modely všechny tři nové modely. Nejnedočkavější byli Francouzi - napřed vykoukl na svět vůz Peugeot 108, následoval Citroen C1 - a až právě na probíhající ženevský autosalón si počkali rozvážní Japonci s Toyotou Aygo. Kdo z nich udělal nejlíp, nelze říct. Evropané sice byli první, na druhou stranu Asiaté vybičovali nervy všech milovníků okolečkovaných nákupních tašek k nesnesitelnosti.
Nakonec možná vyhráli všichni tři, letošní autosalón ve švýcarské Ženevě odborníci označili za jeden z nejslabších, pokud jde o novinky. Navíc trio společností sdružených v TPCA vrhne do prodeje automobily, které jsou velmi hravé a nápadité nejen z pohledu laického motoristy. Ty do sebe naládovaly více techniky a elektroniky, zároveň si kreativní majitel může zčásti poskládat vnější podobu podle svých barevných preferencí. Mají také modernější vzhled, více komponentů a všechny dohromady stahovací střechy, jak prý zní jeden ze současných požadavků zákazníků.
Samotný autosalón v Ženevě nebyl asi až tak zajímavý pro odborníky, ale pro automobilové neználky rozhodně ano. Svět nablýskaných kár mnohdy oblepených krásnými žínkami je přece tak lákavý, i když máte jednu kapsu prázdnou a druhou vysypanou. meč