Poslanec dolní sněmovny Parlamentu ČR a kolínský radní Ondřej Plašil (ODS), jehož rada pověřila jednáním s vládou ohledně snížení dluhu města vůči státu, nadále trvá na tom, že pomoci by měla i společnost TPCA. "To, čeho jsme se obávali a co při počátečním rozhodnutí nikdo neřešil, je tady. Stát štědře zadotoval jednu z nejbohatších firem na světě a Kolínu slíbil někdy v roce 2001, že zaplatí celé byty, ale nakonec nezaplatil ani polovinu. TPCA nestály byty ani korunu. Tím se přenesla zátěž na bedra Kolína. K tomu připočítejme peníze na výkup pozemků a výstavbu infrastruktury na zóně. A to je dluh města, který loajální Kolín neuvěřitelně dovede splácet. A čas jde dál. Stát i díky této investici stabilizoval měnu a otočil kladně vývoj zahraniční obchodní bilance. TPCA jako jedna z mála jede a zvyšuje nejen výrobu, ale i mzdy zaměstnancům a Kolínu zůstává pouze dluh. Klíč řešení je v bytech. Kolín je prostě dotuje a to je dlouhodobě nepřijatelné. Nepřipustím, a to společně se starostou Buřičem na všech jednáních deklarujeme, aby obyvatelé Kolína dopláceli tak silné automobilce na úkor rozvoje a potřeb našeho města. Už ne!," řekl Ondřej Plašil. Podle něho je město u zdi, tak je nutno se kousnout, aby se něco stalo. "Buď pomůže stát nebo se zapojí TPCA či její zaměstnanci. Je nutné změnit parametry nebo ty byty prodat. TPCA, jejím zaměstnancům nebo někomu jinému. Dokud jsou nové a dokud je čas. Pro TPCA tento problém, který město bude vydýchávat 23 let, představuje týdenní obrat. Srovnám-li nakonec přístup Volkswagenu k Mladé Boleslavi a TPCA ke Kolínu, tak má TPCA opravdu co zlepšovat," míní poslanec. Celý rozhovor týkající se třeba dva roky starého daru rady města ve výši 20 tis. Kč na jeho cestu do Číny si přečtete v zítřejším čerstvém vydání týdeníku Kolínský Pres. meč